Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Βοηθώντας τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους

Είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθηματά τους, να τα κατανοούν και να τα διαχειρίζονται με εποικοδομητικό τρόπο. Τόσο οι γονείς όσο και το σχολειο είναι οι βασικοί παράγοντες που μπορούν να κατευθύνουν τα παιδιά προς αυτό τον δρόμο.

Μια πολύ όμορφη δραστηριότητα που μπορείτε να οργανώσετε με τη μορφή παιχνιδιού, μέσα στην τάξη, είναι το ”Γραμματοκιβώτιο των Συναισθημάτων”. Κατασκευάστε μαζί με τα παιδιά το ‘κουτί’, και αφού συζητήσετε  γύρω από τα συναισθήματα, αφήστε τα ελεύθερα να ζωγραφίσουν από ένα πρόσωπο που απεικονίζει ένα συναίσθημα. 

Οι φωτογραφίες προέρχονται από δράση που πραγματοποίησε η κ. Μαρία Κωνσταντινοπούλου σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Γεωργία Τσιρούνη στα Εκπαιδευτήρια Σύγχρονη Παιδεία στον Καρέα.

Τα παιδιά γράφουν ανώνυμα κάθε φορά σε ένα χαρτί μία κατάσταση η οποία τους προκαλεί φόβο, ζήλια, κλπ. ανάλογα με ποιο συναίσθημα δουλεύετε κάθε φορά. Κατόπιν ρίξτε τα στο γραμματοκιβώτιο. Λίγες μέρες μετά, τα παιδιά επιλέγουν στην τύχη ένα χαρτί, μέσα από το γραμματοκιβώτιο, και το διαβάζουν δυνατά. Συζητήστε για το κάθε συναίσθημα, για το πώς μπορεί να αισθάνθηκε το συγκεκριμένο παιδί από την κατάσταση, άλλες καταστάσεις που φέρνουν παρόμοιο συναίσθημα και τρόπους διαχείρισης. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παιχνίδι το οποίο φέρνει σε επαφή τα παιδιά κάθε φορά με ένα διαφορετικό συναίσθημα, και τα βοηθά να δουν το πως και πολλοί άλλοι βιώνουν πανομοιότυπες καταστάσεις, καθώς επίσης διεξόδους για το πώς μπορούν να ‘ξεφεύγουν’ από τις αρνητικές συνέπειες μιας κατάστασης που τους προκαλεί δυσκολία. 

Γράφει η Μαρία Κωνσταντινοπούλου
συστημική ψυχοθεραπεύτρια
ειδική παιδαγωγός MsC in Child psychology
και συγγραφέας του παιδικού βιβλίου «Ο Σέλτον ανησυχεί».