Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Μυθολογία + Παραμυθοκάρτες = Ιστορικά Παραμυθομπερδέματα

Η μετάβαση από τη β’ στη γ’ δημοτικού φέρνει τους μικρούς μας μαθητές αντιμέτωπους με ένα νέο μάθημα και συχνά δύσκολο για αυτούς, λόγω της πληθώρας των πληροφοριών. Πρόκειται για την Ιστορία και συγκεκριμένα τη μυθολογία ή οποία μπορεί να γίνει «παιχνιδάκι» χρησιμοποιώντας την ιδέα με τα Παραμυθοκεφάλαια και το Τρυπητό χαρτί. Και φυσικά το υλικό αυτό συνδυάζεται πολύ εύστοχα με τις Παραμυθοκάρτες που έχουν ως θεματική τη μυθολογία.

Γράφει η Ρία Κορατζοπούλου, φιλόλογος

Για να δούμε πώς θα φτιάξετε τα Παραμυθοκεφάλαια και το Τρυπητό χαρτί…

  • Διαλέγετε ένα χοντρό χαρτόνι τύπου velvet χρωματιστό μεγέθους Α4 και ξαναγράφετε σε αυτό το περιεχόμενο του κεφαλαίου που επιθυμείτε με πιο απλά και κατανοητά για τα παιδιά λόγια. Ξεκινάτε με τη φράση : «Μια φορά κι έναν καιρό…»
  • Γράφετε με μαύρο μαρκαδόρο και με μεγαλύτερα γράμματα τις λέξεις-κλειδιά του κειμένου.
  • Βάζετε από πάνω μια κόλλα ρυζόχαρτο μεγέθους Α4. Σημειώνετε με ένα μολύβι τα πλαίσια όπου βρίσκονται οι έντονες λέξεις- κλειδιά του κειμένου.
  • Κάνετε με το μολύβι μια τρύπα στη μέση του κάθε πλαισίου και μετά κόβετε με ένα ψαλίδι περιμετρικά το πλαίσιο ώστε να φανεί ολόκληρη η μαυρισμένη λέξη.

Διδακτική πρόταση και συνδυασμός με Παραμυθοκάρτες

  • Διαβάζετε στο παιδί το Παραμυθοκεφάλαιο που φτιάξατε και συζητάτε πάνω σε αυτό. Στη συνέχεια, του ζητάτε να τοποθετήσει πάνω στο Παραμυθοκεφάλαιο το Τρυπητό χαρτί και να εστιάσει στις μαυρισμένες λέξεις που φαίνονται. Το παιδί χρησιμοποιώντας αυτές τις λέξεις ως «άγκυρες», «πιάνεται» από αυτές και διηγείται ξανά την ιστορία με δικά του λόγια. Και για να βάλουμε ακόμη περισσότερη φαντασία διαλέγει τις επτά Παραμυθοκάρτες που επιθυμεί και τις συνδυάζει με το Παραμυθοκεφάλαιο ανατρέποντας την αρχική ιστορία και κάνοντας όποιες αλλαγές θέλει γραπτά ή προφορικά.

Η παραπάνω διδακτική πρόταση απλουστεύει τη διαδικασία εκμάθησης της Ιστορίας. Επίσης, είναι χρήσιμη για την εύκολη απομνημόνευση όρων, ονομάτων και σημαντικών εννοιών λόγω της εστίασης σε αυτές μέσω του Τρυπητού χαρτιού. Η εφαρμογή της σε τάξη θα ήταν καλό να γίνει ανά δυάδες παιδιών, έτσι ώστε το ένα παιδί να διαβάζει την ιστορία και το άλλο να την πει και μετά αντίστροφα. Φυσικά εσείς μπορείτε να την υλοποιήσετε και με τον τρόπο που ταιριάζει στη δική σας τάξη!!!