Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Παραμυθοκάρτες | Απόκριες (Video)

Τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου του Αγ. Στεφάνου παίζουν με τις Παραμυθοκάρτες «Ιστορίες από το Νησί της Φαντασίας»

Δραστηριότητες από το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίου Στεφάνου

Το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίου Στεφάνου είναι γνωστό για τις υπέροχες δράσεις του! Άλλωστε, και την καλοκαιρινή του γιορτή με τις Παραμυθοκάρτες μας τη διοργάνωσε και ομολογουμένως ήταν αχτύπητη!!!

Η νηπιαγωγός Βάλια Πεντζερίδου μας έστειλε αυτό το βίντεο που μας δείχνει πώς μπέρδεψε τις Παραμυθοκάρτες με το βιβλίο της Ζορζ Σαρρή «Ο Αρλεκίνος». Παρακάτω μας εξηγεί βήμα-βήμα όλη τη διαδικασία.

Η Αφορμή:

Παιδί και Παιδική Λογοτεχνία

Η αφορμή για να παίξουμε με τις Παραμυθοκάρτες «Το Νησί της Φαντασίας» των Μάνου Κρόκου και Λιάνας Δενεζάκη, εκδ. Kίτρινο Πατίνι ήταν το βιβλίο της Ζωρζ Σαρρή «Ο Αρλεκίνος».

Στην ιστορία αυτή λοιπόν, η μητέρα του Αρλεκίνου, η κυρία Φαντασία φτιάχνει μια υπέροχη αποκριάτικη στολή για το γιο της, ράβοντας χρωματιστά κουρελάκια.

Στην τάξη τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία, έφτιαξαν ένα «πολύχρωμο ύφασμα» από χρωματιστά γκοφρε χαρτακια και πάνω σε αυτό έβαλαν διάφορα βοηθητικά αντικείμενα όπως καπέλα κλπ για να παίξουν θεατρικά την ιστορία.

Παιδί και Μαθηματικά

Τα παιδιά ξεχώρισαν και ταξινόμησαν τα «χρωματιστά κουρελάκια» σε 7 σειρές, έπειτα αρίθμησαν τις σειρές κι έφτιαξαν το ουράνιο τόξο. Έπαιξαν παιχνίδι με αυτοσχέδιους κρίκους,βάζοντας στη σωστή σειρά τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Παιδί και Γλώσσα (Προφορική επικοινωνία-Ανάπτυξη Δημιουργικής Φαντασίας)

«Η Κυρία Φαντασία που έραψε την υπέροχη αποκριάτικη στολή του Αρλεκίνου,κατάγεται από το Νησί της Φαντασίας, κι όπως μπορεί να φτιάξει ύφασμα απο χρωματιστά κουρελάκια, μπορεί να εμπνεύσει τα παιδάκια να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες με τις χρωματιστές Παραμυθοκάρτες.»
Τα παιδιά διάλεξαν τις κάρτες με τη σειρά των χρωμάτων του ουράνιου τόξου και έφτιαξαν τη δική τους ιστορία.

Τίτλος: «Ο πειρατής του Βυθού»

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας πειρατής που τον έλεγαν Άγγελο. Ζούσε στο Βυθό της θάλασσας. Μέσα στο Ναυάγιο. Έψαχνε να βρει ένα καράβι από χαρτί τετραδίου στη θάλασσα. Στην επιφάνεια της Θάλασσας. Μέσα στο χάρτινο καράβι, είχε χάρτη θησαυρού. Όμως ο Δράκος τον εμπόδιζε με τη φωτιά που έβγαζε απο το στόμα. Η φωτιά όμως λιώνεται με το νερό. Η φίλη του η Φάλαινα τον βοήθησε κι έτσι έσβησε η φωτιά του Δράκου. Ξαφνικά εμφανίστηκε ο χάρτης μέσα από ένα δώρο που έφερε ένα μπαλόνι από τον ουρανό. Όταν ο πειρατής άνοιξε το δώρο, εμφανίστηκε ένα βιβλίο,που όταν το άνοιγες ξεπετάγονταν πράγματα ζωντανά.

Παιδί και γραπτή έκφραση

Αμέσως μετά τη δημιουργία της Φανταστικής ιστορίας με τις Παραμυθοκάρτες, τα παιδιά ζωγράφισαν σε κομιξ και χρησιμοποιώντας τη φωνολογική επίγνωση των γραμμάτων «έγραψαν» τα λόγια.

Παιδί και Εικαστικά

Στο εικαστικό εργαστήρι τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες και καπέλα πειρατών για να μπορέσουν αργότερα να τα χρησιμοποιήσουν στο θεατρικό παιχνίδι, χρησιμοποιώντας διάφορα και ποικίλα υλικα, μαρκαδόρους, λαδοπαστελ, ψαλίδια, κόλλες κλπ)

Παιδί και Θεατρικές Τέχνες

Θεατρικό Παιχνίδι: Τα παιδιά έφτιαξαν το πειρατικό πλοίο χρησιμοποιώντας το σώμα τους και ταξίδεψαν. Έγιναν με τη σειρά τους όλοι καπετάνιοι και πήραν το πηδάλιο. Έφτιαξαν επίσης πειρατικό πλοίο χρησιμοποιώντας τα τραπεζια της τάξης και διάφορα υφάσματα που πήραν από τη γωνιά της μεταμφίεσης.

Χρησιμοποίησαν άδεια ρολά από χαρτί υγείας για κυάλια. Οι μικροί πειρατές, συνάντησαν φουρτούνες,τρικυμίες, καταιγίδες, έκαναν γιορτή στο κατάστρωμα, έγιναν ναυαγοί, κολύμπησαν μέσα στα άγρια κύματα.

Παιδί και Γεωγραφία

Τα παιδιά ζωγράφισαν τους πειρατικούς χάρτες του θησαυρού όρισαν τα σημεία στα οποία είναι κρυμμένοι και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού τους μεταμόρφωσαν σε χάρτινα καράβια για να μην μπορεί να τους βρει κανείς και όλοι να νομίζουν ότι είναι παιδικά παιχνίδια στη θάλασσα.

Παραμυθοκάρτες στις Ελεύθερες Δραστηριότητες και στη Δανειστική Βιβλιοθήκη.

Τα παιδιά μπορούν να δραστηριοποιηθούν με τις Παραμυθοκάρτες και κατά τη διάρκεια των Ελεύθερων Δραστηριοτήτων και να τις δανειστούν, να τις πάρουν στο σπίτι και να φτιάξουν πολλές ιστορίες καλλιεργώντας τον προφορικό τους λόγο και αναπτύσσοντας τη δημιουργική σκέψη και φαντασία τους.