Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Δομή του λόγου | Παραμυθοκάρτες

Παιδιά Β και Γ δημοτικού, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους και τη βοήθεια των Παραμυθοκαρτών, κατανοούν τη δομή του λόγου, συνθέτουν και αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες. Και, το κυριότερο; Διασκεδάζουν! Η εκπαιδευτικός κα Μύρια Κωνσταντινίδου θέλει να μοιραστεί μαζί σας τα βήματα που ακολούθησαν οι μαθητές της στο Ζ΄Δημοτικό σχολείο Λακαταμείας, αλλά και μερικές από τις ιστορίες τους.

Γράφει η Μύρια Κωνσταντινίδου, εκπαιδευτικός

Β Δημοτικού

Αρχικά παρατηρήσαμε τις 7 κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι Παραμυθοκάρτες και είδαμε ποιο μέρος της ιστορίας αντιστοιχεί σε κάθε χρώμα. Στη συνέχεια, ακολουθώντας τις οδηγίες που περιλαμβάνονται στο κουτί, τραβήξαμε στην τύχη μία κάρτα από κάθε χρώμα και σχηματίσαμε ένα ουράνιο τόξο. Δεν δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε πως χρειαζόμαστε 7 μόνο απλά βήματα για να συνθέσουμε «μια ιστορία που δεν μοιάζει με καμία!»

Για για να εμπεδώσουμε καλύτερα αυτά τα βήματα ακούσαμε το Τραγούδι των Παραμυθοκαρτών .

Τις προηγούμενες ημέρες είχαμε μελετήσει τους Μύθους του Αισώπου. Τα παιδιά πρόσεξαν αμέσως πως οι ήρωες των ιστοριών του ήταν ζώα, κάτι που τους άρεσε πολύ. Προκειμένου να φτιάξουν κι εκείνα ιστορίες με ζωάκια επιλέξαμε να χρησιμοποιησουμε το σετ Παραμυθοκάρτες_Ιστορίες με Μουσούδες.

Η μαγεία ξεκίνησε τη στιγμή που κάθε παιδάκι τράβηξε τη δική του κάρτα κι άρχισε να πλάθει την ιστορία του.

Γ Δημοτικού

Με αφετηρία τις Παραμυθοκάρτες_Ιστορίες από το Μαγικό Βασίλειο και τις Παραμυθοκάρτες_Ιστορίες από το Νησί της Φαντασίας, τα παιδιά έπλασαν ιστορίες με το θέμα που είχαν επιλέξει. Άλλοι έφτιαξαν ιστορίες με καστροκάραβα, γοργόνες και πειρατές κι άλλοι με ιππότες, ντροπαλές πριγκίπισσες και βασιλιάδες.

Αλλά η διαδικασία ήταν κοινή για όλους. Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, τράβηξαν στην τύχη 7 κάρτες -μία κάρτα από κάθε χρώμα και στη συνέχεια δημιούργησαν το ουράνιο τόξο με τα κύρια σημεία της ιστορίας τους (βλ. εικόνα). Κόλησσαν τις κάρτες που είχαν επιλέξει στον πίνακα και άρχισαν να σκέφτονται τον τρόπο, αλλά και από ποιο σημείο, θα την αφηγηθούν.

Αποφάσισαν πως θα χρησιμοποιήσουν την κόκκινη και την πορτοκαλί κάρτα για να φτιάξουν την ΑΡΧΗ της ιστορίας. (Τόπος και ήρωας).

Η  κορύφωση, η εμφάνιση ενός ισχυρού αντιπάλου και η ανατροπή, όσα δηλαδή συνέβησαν στη ΜΕΣΗ της ιστορίας τους, ήρθαν από την κίτρινη, την πράσινη και τη γαλάζια κάρτα που είχαν επιλέξει.

Το ΤΕΛΟΣ της ιστορίας έδωσαν η μπλε κάρτα, δηλαδή το μαγικό αντικείμενο που θα οδηγούσε στην μωβ και στο γνωστό κι αγαπημένο μικρών και μεγάλων: «…έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!»