Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Οι Παραμυθοκάρτες στολίζουν τους Κήπους της Βασίλισσας της Αγγλίας

Η έκπληξη που πήραμε όταν, πριν από λίγες ημέρες, λάβαμε την παρακάτω επιστολή μας ενθουσίασε και θέλουμε να τη μοιραστούμε μαζί σας:

Καλησπέρα σας,

Είμαστε ένα αγγλικό Forest school στο Λονδίνο το οποίο καθημερινά παντός καιρού (λιάσει, βρέξει, χιονίσει εδώ σας προλαβαίνω για τυχόν ερωτήσεις όπως τι κάνετε όταν βρέχει) πηγαίνουμε στο δάσος και στήνουμε στην κυριολεξία από το μηδέν το σχολείο μας. Δύο από τις μέρες της εβδομάδας μεταφερόμαστε με τα παιδιά στους Κήπους της Βασίλισσας.

Όπως εύκολα μπορεί να γίνει κατανοητό ένα σχολείο του δάσους χρειάζεται μέσα και υλικά τα οποία μπορούν εύκολα να μεταφερθούν. Για το λόγο αυτό το μάθημα γίνεται κυρίως με φυσικά υλικά που βρίσκουμε στο δάσος, με περίσσια ευρηματικότητα και φαντασία. Οι Παραμυθοκάρτες είναι ένα από τα υλικά που χρησιμοποίησα πρόσφατα με τα μεγαλύτερα παιδιά του νηπιαγωγείου στο πλαίσιο του project μας «Helicopter Stories».

Helicopter stories είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στην Αγγλία κυρίως στις πρώτες τάξεις δημοτικού και προσχολικής αγωγής για να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις δυνατότητες τους στο γραπτό και προφορικό λόγο και να εξελιχθούν σε confident writers and story tellers.

Οι Παραμυθοκάρτες λειτούργησαν ως έμπνευση και εμπλούτισαν σημαντικά τις ιστορίες των παιδιών. Κατηγοριοποίησα τις κάρτες σε 5 διαφορετικές κατηγορίες ώστε να είναι προσαρμοσμένο το παιχνίδι μας στην ηλικία (4 χρόνων) και τις δυνατότητες των μαθητών μου.

  • Ήρωες ιστορίας
  • Τόπος κατοικίας
  • Σκοπός/στόχος του ήρωα
  • Εμπόδιο
  • Τέλος ιστορίας

Τα παιδιά λοιπόν επέλεξαν από τις Παραμυθοκάρτες τους πρωταγωνιστές των ιστοριών τους και διηγήθηκαν τις δικες τους ιστοριες. Στη συνέχεια τα παιδια ζήτησαν να απεικονίσουν τους ηρωες τους στο χαρτί. Χωρις δεύτερη σκέψη δίπλωσαν τα μανίκια, έπιασαν τα πινέλα και ξεκίνησαν να δίνουν χρωμα και ζωής στους ηρωες τους. Στο σημείο όπου βρισκόμασταν υπήρχαν άδεια κάδρα (frames) τα οποία θα μπορούσαν να γεμίσουν (ή φιλοξενήσουν) με τις ζωγραφιές τους!

Η ιδέα των παιδιών να γεμίσουν τα άδεια κάδρα στους κήπους της Βασίλισσας ενθουσίασε τους πάντες ακόμα και τους υπεύθυνους! Είναι μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να μπορούν να θαυμάσουν τα έργα τους και να λειτουργησουν ως έμπνευση για να ξεκινήσει μια νέα περιπέτεια στους κήπους της βασίλισσας, όπου ήρωες από τις ιστορίες των παιδιών περιμένουν να γίνουν γνωστοί και ξακουστοί ! Γιατί μη ξεχνάμε πως οι «μικρές» φωνές πρέπει να ακούγονται και τα μεγάλα έργα να αναδεικνύονται !

Γωγώ Σπιθούρη
Educational Leader of LFF forest school And SEN Coordinator