Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Εργαστήρι με Παραμυθοκάρτες στο Βερολίνο

Παραμυθοκάρτες με ωραίες ζωγραφιές,
με πρίγκιπες, πριγκίπισσες, μάγισσες φοβερές,
ταξίδεψαν από μακριά
ώσπου ήρθαν στη δική μας του κόσμου γωνιά,
σε μια του Βερολίνου γειτονιά
Τα κατάφεραν, μας έφεραν κοντά!
Τραγούδια είπαμε και μια ιστορία
με κούκλα συντροφιά φτιάξαμε άλλη μια.
Και μετά βαφτήκαμε,
με δράκους στολιστηκαμε.
Παίξαμε κυνηγητό,
δράκος μπλε εσύ, κίτρινος εγω
Μακάρι να έρθει κι άλλη τέτοια μερα
να παίξουμε μαζι,
με παραμυθοκάρτες να κάνουμε γιορτή!

Αρχικά το εργαστήριο έγινε πειραματικά στο σπίτι της συντονίστριας με ομάδα τεσσάρων παιδιών που ήταν φίλοι από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά ήταν περίπου 5 ετών. Η γλώσσα επικοινωνίας ήταν τα Αγγλικά, ενώ χρειάστηκαν και κάποιες επεξηγήσεις στα Γερμανικά. Τα παιδιά που συμμετείχαν στη δράση χρησιμοποιούν στις οικογένειες τους συνδυασμούς των παρακάτω γλωσσών: Αγγλικά, Γαλλικά, Σουηδικά, Γερμανικά, Ελληνικά και Ισπανικά.

Ακολουθήθηκε η εξής δομή:

  • Αφήγηση ιστορίας με βάση τις κάρτες από την εμψυχώτρια
  • Δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά με ερέθισμα τις κάρτες αφήγησης
  • Hands-on δραστηριότητα
    • Στο πρώτο εργαστήρι τα παιδιά ζωγράφισαν τους χαρακτήρες τις ιστορίας. Ένα παιδί παρατήρησε πως με τον τρόπο που δίπλωσε το χαρτί θύμιζε κάρτα και έτσι μετατρέψαμε τη ζωγραφιά σε μια pop up κάρτα
    • Στην δεύτερη μας συνάντηση με την παρέα των τεσσάρων, ακολουθήθηκε η ίδια δομή, ενώ στο τρίτο μέρος του εργαστηρίου τα παιδιά έφτιαξαν cupcakes με τους χαρακτήρες της ιστορίας τους.

Οι δράσεις θεωρήθηκαν επιτυχημένες, αφού τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε όλα τα μέρη του εργαστηρίου και έτσι ακολουθήθηκε η ίδια δομή στο εργαστήριο που έγινε στην ελληνική γλώσσα.
Το εργαστήριο φιλοξενήθηκε στο Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βερολίνου στις 23 Φεβρουαρίου 2019, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Κοινότητας Βερολίνου, ενώ η δράση συντονίστηκε από τον Ανδρέα και την Χάρις.

Για τη γνωριμία με τα παιδιά χρησιμοποιήθηκε κούκλα εμπνευσμένη από χαρακτήρα των παραμυθοκαρτών, αφού ήταν άγνωστα μεταξύ τους και μικρά σε ηλικίες. Τα παιδιά που δήλωσαν συμμετοχή στο εργαστήριο ήταν στο σύνολο 5, τρία εκ των οποίων 3 ετών, ένα 3,5 και ένα 5 χρονών. Τα παιδιά φάνηκαν ικανοποιημένα από την εμπειρία και οι γονείς δήλωσαν ενδιαφέρον για παρόμοιες μελλοντικές δράσεις.