Μετάβαση στο περιεχόμενο Skip to sidebar Skip to footer

Παιδάκια Β και Γ δημοτικού με την καθοδήγηση της δασκάλας τους και τη βοήθεια των Παραμυθοκαρτών φτιάχνουν «Μια ιστορία που δεν μοιάζει με καμία!» Παίζοντας κατανοούν τα χαρακτηριστικά του παραμυθιού και κατακτούν τη δομή της αφήγησης. Θέλετε να δείτε πώς;

Γράφει η Μύρια Κωνσταντινίδου, εκπαιδευτικός

Στο  Ζ΄δημοτικό σχολείο Λακαταμειας της Κύπρου χρησιμοποιούμε εδώ και καιρό τις Παραμυθοκάρτες και, μάλιστα, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Μοιράζομαι μαζί σας μερικούς από αυτούς.

 

B΄Δημοτικού:

 

Mε τα δευτεράκια, μελετήσαμε μύθους του Αισώπου και συζητήσαμε για το πώς τα ζώα αναδεικνύονται στους βασικούς ήρωες όλων των ιστοριών του.

Παίξαμε με τις Παραμυθοκάρτες ακολουθώντας τις οδηγίες που υπάρχουν μέσα σε κάθε κουτί. Έτσι κατανοήσαμε τι συμβολίζει καθένα από τα επτά χρώματα της κάθε κατηγορίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τα κοινά μέρη όλων των παραμυθιών και τη δομή τους. Ακούσαμε το Τραγούδι των Παραμυθοκαρτών και αφού κατακτήσαμε τη μεθοδολογία κάναμε τα… δικά μας! Κάθε παιδάκι επέλεξε μία κάρτα κι έγραψε ακολουθώντας τα επτά βήματα τη δική του ιστορία. Μια ιστορία που δεν μοιάζει με καμία.

Γ δημοτικού:

Με τα τριτάκια ξεκινήσαμε λίγο διαφορετικά. Ζωγραφίσαμε τη δομή της αφήγησης και μιλήσαμε για το σχήμα της. Για τα κοινά χαρακτηριστικά που θα συναντήσει κανείς σε κάθε μύθο.

Τραβήξαμε 7 κάρτες, μία κάρτα κάρτα από κάθε χρώμα και τις χωρίσαμε ως εξής:

Αρχή:

Με τη βοήθεια της κόκκινης και της πορτοκαλί κάρτας μιλήσαμε για τον ήρωα της ιστορίας μας και το μέρος που ζει. Του δώσαμε όνομα, φίλους, συνήθειες. Σκεφτήκαμε πώς μιλάει ή πώς λέει «Καλημέρα» κι έπειτα δώσαμε κι ένα όνομα στον τόπο που ζει. Φανταστήκαμε ποιοι είναι οι γείτονές τους και άλλα πολλά.

Μέση:

Η κίτρινη, η πράσινη και η γαλάζια κάρτα έκαναν την ανατροπή. Μας εμφάνισαν τον αντίπαλο και μεις σκεφτήκαμε πώς θα κορυφωθεί η ιστορία μας και τι λύση θα βρούμε για να προχωρήσουμε στο…

Τέλος:

…κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, όπως μας έδειξαν η μπλε και η μωβ κάρτα.

Με τις 7 κάρτες συγκεντρωμένες τα παιδιά δημιούργησαν το ουράνιο τόξο τους. Ένα ουράνιο τόξο που βήμα-βήμα τους αποκάλυψε τους θησαυρούς της μυθοπλασίας.